Jak promować konkurs na Facebooku?

Jak promować konkurs na Facebooku?

Jak promować konkurs na Facebooku?

Jeśli zdarzyło Ci się organizować konkurs na Facebooku, to z pewnością zastanawiałeś/aś się jak go wypromować, aby dotarł do jak największej liczby odbiorców. W dzisiejszym miniporadniku postaramy się przedstawić Wam kilka porad, które mogą pomóc Wam wypromować konkurs.

Czy warto organizować konkursy na Facebooku? Zdecydowanie tak. Facebook posiada olbrzymią bazę użytkowników, dzięki którym możesz skutecznie promować swoją markę.

 

1. Stwórz schludny post konkursowy.

Pamiętaj o umieszczeniu grafiki konkursowej, która może przykuć uwagę odbiorców. Sama treść może nie być wystarczający, aby ktoś zatrzymał wzrok na poście konkursowym. Postaraj się, aby tekst był napisany zwięźle i możliwie jak najkrótszy. Wiele osób ceni sobie prosty przekaz. Warto dodać też, żeby zadanie konkursowe nie było za trudne. Weź pod uwagę, że ludzie lubią konkursy kreatywne oraz fotograficzne, gdzie nie trzeba spełnić wielu zasad.

2. Promuj konkurs na grupach konkursowych.

Aby Twój konkurs dotarł do jak największej liczby potencjalnie zainteresowanych osób, musisz go dobrze promować. Pamiętaj, że na początku warto udostępnić informacje o nim na wszystkich grupach związanych tematycznie z konkursami. Staraj się nie wrzucać informacji na wszystkich grupach jednocześnie i nie wrzucaj tego samego konkursu wiele razy na jednej grupie. Dodatkowo dobrym pomysłem będzie wysłanie informacji o organizowanym konkursie stronom internetowym takich jak Świat Konkursów. Strony takie jak nasze skupiają w dużej ilości osoby, które regularnie biorą udział w dużej ilości konkursów i chętnie zapoznają się z informacją o nowym konkursie.

3. Zaangażuj odbiorców.

Dobrym pomysłem będzie zachęcanie użytkowników do polubienia postu konkursowego, czy chociaż zaproszenie znajomych poprzez oznaczanie ich w poście konkursowym. Pamiętaj jednak, że udostępnienie i oznaczanie nie może być warunkiem do przystąpienia do konkursu. Regulamin Facebooka jasno wskazuje, że jest to nie zgodne z jego zasadami. Zamiast tego możesz dodać zdanie, że będzie nam miło, jeśli udostępnicie ten konkurs na swojej tablicy.

4. Przygotuj się starannie do organizacji konkurs.

Pamiętaj m.in. o napisaniu regulaminu i napisanie w poście, gdzie się znajduje lub bezpośrednio podlinkuj go w poście. Dobrą opcją jest dodanie hasztagów, dzięki czemu więcej osób dowie się o konkursie. Bądź profesjonalny, dzięki czemu zachęcisz konkursowiczów do brania udziału w kolejnych konkursach organizowanych przez Twoją markę. Warto zadbać także o ciekawe nagrody. Z tego, co zauważyłem to kreatywne nagrody, cieszą się większym pożądaniem od nagród pieniężnych.